Hide Filters
Filters 0
Sort by :
Filters 0
5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap Black
$12.00
5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap Black
  • 5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap Black
  • 5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap Black
  • 5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap Black
$12.00
TARMAK

5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap Black

8497785
19 reviews
12 of 19 people recommends this product
Description
Kinesiology strap designed for preventing injury, supporting joints, and improving muscle performance during sports
Colour
Size
UNIQUE
Quantity
Max quantity is reached
Home delivery not available
Home delivery available

    Online order collection points:

        *Availability given as an indication only.
        This product is not available

        BENEFITS

        Joint support

        Provides support and keeps your joints and muscles in place.

        Grip

        Elastic tape that sticks to the skin and can stay in place for several days.

        TECHNICAL INFORMATIONS

        Why use Kinesio tape?

        Kinesiology tape is an adhesive elastic tape that can be stuck to the body in various ways depending on your sport and injury. In particular, it helps muscles function better, supports joints, reduces pain, and activates the lymphatic system for improved edema drainage.

        What is the difference between each tape colour?

        Kinesiology tape comes in 4 different colours: blue, black, pink, and beige. They are all just as effective. The only difference is the colour!

        Approved by our physiotherapists.

        These Kinesiology tapes were tested by our partner physiotherapists with their patients during different sports activities (basketball, soccer, handball, tennis, badminton, running, trail running, gymnastics, judo, cross-training, weight training).

        Did you know that all Tarmak products are field tested?

        The design team behind Tarmak products is based in Northern France. It is constantly seeking to improve its products to best meet players' needs. All of our models are tested in real-life situations for several weeks by demanding players and are updated based on your feedback.

        Reviews

        3.6/5 19 reviews
        12 of 19 people recommends this product
        Post a review
        Best buy
        Lai (Hong Kong) Used for 2 to 8 weeks Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        Good Value for money product .
        Response of the brand

        Hi Lai,


        We're happy to see your 5-star rating and will continue to work better to offer excellent products to our sports users.


        Thank you for your supporting!


        Andrew SO

        Basketball Team Site Leader, Tseung Kwan O

        Useful KT tape
        Yumiko (Singapore) Used for 2 to 8 weeks Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        My neck was strained by training bjj, so I got this tape to support my neck and shoulders. This reasonable and useful KT tape helped to tighten up my muscles, so I felt less pain.
        Response of the brand
        Hello Yumiko,

        Thank you for the feedback about our product: "5 cm x 5 m Kinesiology Support Strap - Blue".

        We are glad you find them useful to taped your strain and we they truly helped you feel better then. Glad to hear that too.

        We hope to see you soon, when our Stores can be opened again. 
        Meantime, stay safe and take care, Yumiko.

        Stay healthy, keep fit & stay happy at home, during this circuit-breaker time!
         
        Musafir,
        Sports Advisor
        Decathlon Singapore

        "Keeping Fit Through Sports - and Decathlon!"
        Excellent kinesiology tape
        Shawn (Singapore) Used for 2 to 8 weeks Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        Tape functions to expectation. Good adhesion and stretch to meet respective relevant needs. Did not lose adhesiveness in contact with water.
        Response of the brand
        Hi Shawn,

        Thank you for taking the time to write us this review. It is thanks to your valuable feedback that we are constantly improving our products.
        We are delighted that the kino tape met your expectations. 
        Don't hesitate to write us more reviews and we hope to see you in our stores.

        Have a pleasant day!

        Sportingly,
        Mira
        Basketball Sport Leader
        Tarmac Kinesiology Support Strap
        Soh (Singapore) Used for 2 to 8 weeks Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        Quality very thin and cannot stick once pull out and cannot last for a whole day
        Response of the brand
        Hi Wai Leng,

        Thank you for taking time to write a review on our 5cm x 5cm Kinesiology Support Strap. We apologise for the undesirable experience you had while using this product.

        Due to the adhesives, this Kinesiology Strap is only for a one-time use. With regards to the thickness and durability of this tape, we will alert our product management team to improve the above mentioned areas of the product. We will definitely work towards bringing improved quality products, catered to our user's needs. 

        We appreciate your feedback and hope to receive your continuous support in Decathlon as we enjoy making sports accessible to many.

        Sportingly,
        Syamisah Sulaiman
        Sports Leader (CSM Teamsports)
        QUALITY ISSUE
        roy (Singapore) Used for 7 to 12 months Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        being using this tape for some time. recently found out that the tape got quality issue.. some of it does not stretch at all.. of the 5m might only 3.5m that is usable. and the stretch not like before.
        Response of the brand
        Hi Roy,

        Thank you for taking time to write a review on our 5cm x 5xm Kinesiology Support Strap - Pink. We apologise for the undesirable experience you had while using this product. 

        In Decathlon, we value all feedback by our users and will alert our product engineers on the above mentioned issue of this product. 

        Do keep a lookout of the expiry date at the back of the packaging to ensure the tape is safe and suitable for use. 

        As we move forward, we hope to receive your continuous support towards Decathlon as we enjoy making sports accessible to the many.

        Sportingly,
        Syamisah Sulaiman
        Sports Leader (CSM Teamsports)
        Poor
        Hannah (Singapore) Used for 1 week or less
        Adhesive is really bad. Will fall apart once i start sweating. Had to actually stop running to take out fallen tape from my track pants.
        Response of the brand
        Hi Hannah,

        Thank you for taking time to write a review on our 5cm x 5cm Kinesiology Support Strap - Pink. We apologise for the undesirable experience you had while using this product.

        In Decathlon, we value all feedback by our users and will alert our product management team to improve the above mentioned areas of this product.

        The Kinesiology Tape will stick well if the necessary pulling force was applied during application. If you have done so, it may possibly be a product defect in which you are able to make an exchange or refund for another roll of Kinesiology Tape. You can come down to any of our experienced stores (Bedok, City Square Mall, Singapore Lab, Joo Koon) to get this processed and we will need your receipt or membership details.

        Looking forward to see you in any of our stores! Once again, thank you for your feedback and we hope to receive your continuous support in Decathlon as we enjoy making sports accessible to the many.

        Sportingly,
        Syamisah Sulaiman
        Sports Leader (CSM Teamsports)
        Hi
        ALAN (United Kingdom) Used for 2 to 8 weeks Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        Thanks
        Hi
        ALAN (United Kingdom) Used for 2 to 8 weeks Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

        Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

        We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

        If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

        The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
        Thanks
        Poor adhesion
        Ray (United Kingdom) Used for 1 week or less
        Although tape sticks well to the skin, when placing additional strips on top of tape it starts to peel off within an hour
        Gave me a rash
        Susan (Singapore) Used for 1 week or less
        This is not as durable as other brands on the market. I found it would start to come off where the tape was overlapped within hours. So I’ve needed to remove it within a day of applying it. I’m left with painful and bright red lines on my leg where the tape was. I’ve never experienced this with other tapes.
        Response of the brand
        Hello Susan

        Thank you for taking the time to write us a review regarding our product.

        We apologize for the bad experience that you faced with our product.

        I would suggest you bring the product to any of our stores to let the managing department to check on the product.

        Alternatively, you can proceed with an Exchange or Refund for the product. Do ensure that you are a Decathlon Member before proceeding with the Exchange or Refund. Sign up HERE if you have yet to be a Decathlon Member.

        We hope to serve you again and see you in our stores :)

        Supportingly,
        Ashley
        Teamsports Department
        • 1
        • 2