CA$45.00
Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow
  • Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow

Team Nude Skateboard Deck -

Fait pour: skaters who regularly ride in the street, at skateparks, and on ramps.
100% Canadian maple skateboard deck.
Couleur
User Evaluation
6 of 9 people recommends this product
2235062
Stock *
*Availability given as an indication only.
This product is not available
Quantity

AVANTAGES

Durability

Plateau 7 plis bois, 100 % érable canadien.

Precision

3 tailles : 8", 8 1/4" et 8 1/2".
Concave médium pour réaliser des figures

Rigidity

La rigidité du plateau offre une très bonne impulsion pour réaliser des figures.

INFORMATIONS TECHNIQUES

What is the composition of the Oxelo virgin skateboard?

The Oxelo Team Nude virgin skateboard is made from 100% Canadian maple (7-ply). Canadian maple is an ideal wood for skateboard decks: It is highly resistant and lasts well.

What are the dimensions of the Oxelo virgin skateboard?

Team Nude 8" Deck Yellow: 31.88" (81 cm) x 8" (20.32 cm). Board Team Nude 8"25 Blue: 31.88" (81 cm) x 8.25" (21 cm). Team Nude 8.5" board in black: 31.88" (81 cm) x 8.5" (21.5 cm).

How much does the Oxelo virgin skateboard weigh?

1.2 kg.

How are our products tested?

All our decks are tested in the laboratory. These tests ensure that the decks meet all European standards for skateboard decks and tests for wear. These laboratory tests are complemented by field tests, some measured, others relying on user perception, to put the product through the most stringent tests. The result: a thoroughly proven product.

COMPOSITION / CONSEILS

Reviews

Sort by:
Planche adulte
Used for 1 week or less
Deck de qualite, equivalente au skate shop. Ne pas se poser mille question, Elle est de fabrication equivalente. Une planche top a prix top, ENFIN.
Produit très bon rapport qualité prix
Used for 3 to 6 months
C'est au cour de mon cour de skate que je vois mon entraîneur ex champion de France arrivé avec cette planche. N'ayant pas un budget monstrueux je décide de l’acheter et je n'en suis pas déçu. En effet depuis 3 mois maintenant je skate et appart quelques morceau qui se casse dans la concave rien à redire sur le reste. Très bon produit
Pas très solide
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 2 to 8 weeks
premier test planche un peu molle a la reception, bon pop, cassé au bout d'un mois en faisant un ollie sur 3 marche un peu déçu
Response of the brand
Bonjour Antoine et merci d'avoir pris le temps de nous faire part de ton avis sur la deck Team nude 8.25". Les avis sont très important pour nous car ils nous permettent d'améliorer sans cesse la qualité de nos produits.
Nous mettons beaucoup d'énergie à concevoir du matériel de skate au meilleur rapport qualité / prix mais il est possible que ta planche ait eu un défaut de fabrication.
Je t'invite à la rapporter en magasin pour un échange.

Jean-Philippe RODE - Chef de produit Decathlon Skateboarding
trés bon produit
Used for 2 to 8 weeks
planche de trés bonne qualité et de tré bon rapport qualité prix
Une planche qui tient bien la route
Used for 2 to 8 weeks
Je fais du skate depuis 2 ans et je fais surtout du flat. Je n'ai pas un niveau de fou mais je rentre quelques tricks.

Je surveille mon budget loisir et je suis tombé sur cette planche et je me suis dit "pourquoi pas" ?

Je l'ai pris en 8,25" et je l'utilise depuis un mois.

- Aucun problème jusqu'à présent
- shape popsicle standard
- une bonne concave moyenne
- un bon pop

Je ne vois franchement pas de différence avec les planches des marques "core". A recommander à ceux qui ne sont pas obsédé par les marques ou les dessins sur les planches.
Response of the brand
Bonjour Tom et merci d'avoir pris le temps de partager ton avis sur cette planche.
Merci surtout pour ta confiance et d'avoir oser la tester ;) Je transmet ton message à l'équipe qui l'a développé.
Bonnes sessions !

Jean-Philippe Rode - Chef de produit Decathlon Skateboarding
decu
Used for 1 week or less
je suis decu. planche acheter aujourd hui et franchement skatant depuis quelques années la planche et bien, super pop, la forme est bien et en erable hardrock en plus! malheureusement 2h apres je la casse...un gros crack juste au niveau du trucks sur un treflip basique! defaut de la planche? ou juste pas de chance. enfin bref difficile de la recommander apres mon experience.
Response of the brand
Bonjour Edwin et merci d'avoir pris le temps de partager ton avis sur cette planche.
Si tu skates depuis quelques années tu dois savoir que le "pas de chance" existe. Mais comme le problème peut également venir d'un défaut sur la planche, je t'invite à la retourner en magasin pour un échange.

Jean-Philippe
Chef de produits - Decathlon Skateboarding
fantastique
Used for 2 to 8 weeks
Faisant du skate depuis 2 ans je souhaitais changer de taille de planche mais n'étant pas sûr de mon choix je ne voulais pas dépensé une fortune dans une planche qui ne m'irait peut être pas. C'est pourquoi je me suis tourné vers cette planche et franchement c'est juste énorme. La planche a un très bon pop, un bon shape. Je pense qu'avec ce produit decathlon est réellement sortis de l'image qu'ils donnaient à savoir des planches de mauvaises qualités. La planche n'est ni mieux ni moins bien qu'une planche de marque elle est juste moins cher. Comme le disait le commentaire précédent il faut savoir dépasser les préjugés car cette planche est sans doute la meilleure que j''ai eu depuis que je skate.
Efficace et roule bien
Used for 3 to 6 months
Il roule très bien et sert pour figure comme l’en poli
NEVER ARRIVED-WORST CUSTOMER EXPERIENCE
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 1 week or less
Why do you keep sending me emails about a product that was never delivered to me?! I ordered...10 days later was told it was Out of stock even though it was still live on the website....then.ever since I've been getting these review emails. I'm so disappointed!
Response of the brand
Dear Hannah,

I'm sorry to hear that you haven't received your order. According to our data, the money has been refunded. Apologies for e-mails that you have received, I believe it was a technical error. If you encounter any more issues, please feel free to contact online loyalty team who will be more than happy to assist you.
Once again apologies for any inconvenience caused.
Magda, Oxelo Sport Leader
  • 1