Designed by commuters, for commuters! Lightweight, reflective, and puncture-resistant. Perfect for quick city commutes. A very lightweight tire with an anti-puncture strip and reflective strips, perfectly suited for urban commutes at all speeds!
[translation_pdp-materials]
Main part: 20.0% Polyamide, 30.0% Latex natural rubber, 30.0% Latex styrene butadiene rubber, 20.0% Stainless steel
[translation_pdp-tests]
Our tires are tested in a specialised autonomous laboratory. We test them for resistance to wear and punctures in comparison to the market standard.
Compatibility
For 28'' wheels For 700 x 23 to 700 x 32 inner tubes
Efficiency
The low weight and architecture make it a particularly fast tire. 60 TPI
Puncture resistance
Protection: high-density nylon knit inside the entire tire
Grip
The side lugs provide grip on all types of roads.
Visibility
Side reflective strips to be visible at night
Lightweight
Lighter thanks to the flexible bead and the Skinwall technology. 328 g (11 1/2 oz.)
Dimensions
32 x 622 / 700 x 32
Inflation tips
Unlike with a car, bike tires should be inflated regularly. We recommend keeping the tire pressure between 5 and 7 bars. An under inflated tire greatly hinders the bike's performance, and thus the effort you need to provide, increasing the risk of puncture. At 5 bars, your bike will be more comfortable and will have less performance, and at 7 bars, it's the opposite.
What to do if you have a puncture?
In case of a puncture, it is very common for the debris that caused the puncture (sliver of glass, thorn, etc.) to get lodged in the rubber and stay there. In that case, you'll have repeated punctures, even after changing the inner tube. We recommend carefully inspecting the inside and outside of the tire before changing the tube and placing it back on the rim. When putting it back on, pay attention to the direction of spin (arrow pointing forward).
Use restrictions
Not suitable for snow and black ice.
Test
Our tires are tested in a specialised autonomous laboratory. We test them for resistance to wear and punctures in comparison to the market standard.
(12 )
5 [translation_review-star]s
4
4 [translation_review-star]s
3
3 [translation_review-star]s
1
2 [translation_review-star]s
3
1 [translation_review-star]
1
58% [translation_statistics-rating-breakdown-customers-recommend]
Tue, Oct 22, 2024
-
: 2 week or less
: en_CA
Installed these on two cyclocross bikes. Easy installation. noticably more comfortable than the 28 mm, about half the weight of city 32 mm they replaced on the other bike. Can't say much about puncture protection yet.
Compatibility | 5 | |
Efficiency | 5 | |
Puncture resistance | 5 | |
Value for money | 5 |
Sun, Feb 09, 2025
-
: More than 1 year
: fr_FR
J'ai eu une première paire avec un Elops 920 speed : globalement content du rendement. J'ai bien crevé une fois, sur du verre, mais vu les quelques impacts sur le caoutchouc extérieur j'ai dû rouler sur un truc bien moche. A maintenant plus de 4000 Km les pneus n'ont que des
légères traces d'usure.
...Compatibility | 5 | |
Value for money | 5 | |
Puncture resistance | 4 | |
Efficiency | 4 |
Thu, Mar 28, 2024
: 8 to 12 months
: fr_FR
pneu de très mauvaise qualité très fragile, 3 crevaisons en moins de 2 mois Certes pas cher... 60euros pour deux mois... autant aller voir les concurrents!!
Compatibility | 4 | |
Value for money | 3 | |
Efficiency | 4 | |
Puncture resistance | 1 |
Sat, Feb 17, 2024
: More than 1 year
: fr_FR
Les pneus sont très fatigués au bout de 1500km (je roule en ville à Paris et dans des zones industrielles donc le verre et les petites pièces métalliques sont légions). La bande de roulement est craquelée de partout. Je laisse mon vélo en extérieur sur un balcon le soir, donc
les UV ne sont pas bons mais ce sont surtout des craquelures d'usure avec de petits cailloux ou autre à l'intérieur. Sinon bon rendement une fois gonflés à environ 6,5bar. Je vais les changer pour Schwalbe Marathon 700x32.
...Efficiency | 4 | |
Puncture resistance | 2 | |
Value for money | 3 | |
Compatibility | 5 |
Mon, Dec 04, 2023
-
: 4 to 6 months
: fr_FR
Résistant et facile à monter, bandes latérales réfléchissantes sécurisantes, grip sous la pluie moyen, confort moyen.
Compatibility | 5 | |
Efficiency | 4 | |
Puncture resistance | 4 |
Thu, Sep 28, 2023
: 4 to 6 months
: fr_FR
pneu très fragile, crevaison à répétition sur les 2 roues, les dimensions ne sont pas indiquées sur le descriptif. Par quel pneu plus résistant peut-il être remplacé?
Efficiency | 4 | |
Puncture resistance | 1 | |
Compatibility | 4 | |
Look / Design | 3 |
Thu, Jan 26, 2023
-
: 3 to 8 weeks
: fr_FR
pratique
Efficiency | 5 | |
Compatibility | 5 | |
Look / Design | 5 | |
Puncture resistance | 5 |
Mon, Jan 16, 2023
: 3 to 8 weeks
: fr_FR
En deux semaines, les pneus avant et arrière ont crevé. Usage classique de ville mais trop faible résistance à la crevaison. Quel pneu plus adapté me conseillez vous ?
Compatibility | 4 | |
Look / Design | 3 | |
Efficiency | 4 | |
Puncture resistance | 1 |
Mon, Sep 26, 2022
-
: 4 to 6 months
: fr_FR
Les pneus ont un très bon rendement, dynamique et reste avec une bonne adhérence meme sous la pluie, il reste complexe a installer sur les City speed 920. Le traitement anti perforation est plutôt bon, mais attention ce ne sont pas des pneus anti crevaisons d'autres marques
plus cher.
...Look / Design | 5 | |
Compatibility | 5 | |
Puncture resistance | 3 | |
Efficiency | 5 |
Mon, Aug 15, 2022
-
: 3 to 8 weeks
: fr_FR
Après conseil du vendeur j'ai pris ce pneu première sorti et crevaison pneu à assez de durreter trop souple
Puncture resistance | 1 | |
Look / Design | 2 | |
Compatibility | 1 | |
Efficiency | 1 |
bonjour Dominique, je prends connaissance de votre avis et suis sincèrement désolé pour cette crevaison.Le pneu en soi dispose d'un renfort limitant ce risque, mais malheureusement aucun pneu n'est increvable.Il existe des pneus plus renforcés, mais c'est au détriment du poids
et du rendement.Nos équipes magasin sont à votre disposition pour vous conseiller. Sincères salutations. Frederic JUNG CHEF DE PRODUIT B'[email protected]
...