Hide Filters
Filters 0
Sort by :
Filters 0
Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
Speed Jump Skipping Rope

DOMYOS

8548811

Speed Jump Skipping Rope

$15.00
38 reviews
16 of 38 people recommends this product
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
  • Speed Jump Skipping Rope
Speed Jump Skipping Rope
Not available online

Store Availability

A rope to help strengthen the muscles in your forearms and arms and enhance your hand-eye coordination and stability. Great for cross-training.

BENEFITS

Bearing quality

Bearing that rotates extremely quickly.

Ergonomic grip

Long handles to easily speed up the rotation.

Adjustable

Cord length adjusts without any tools.

TECHNICAL INFORMATIONS

Description

This jump rope is ideal for learning or perfecting double-unders during cross-training workouts.
Accelerate your rhythm quickly without becoming worn out during workouts with its high-speed rotation. The cable is very durable and long-lasting.
Cable diameter: 2.5 mm
Cable length: 3.35 m

Reviews

2.6/5 38 reviews
16 of 38 people recommends this product
Not good quality. Wire was cut in a week
Natarajan (India) Used for 3 to 8 weeks
I jump around 2000 to 3000 times per day and this lasted only 5 days. The wire was cut on the fixed side too. Going to return it today
Response of the brand

Dear Sir,


Thank you for sharing your feedback with us and we apologize for the experience you have had.


Normally this should not happen. I use the same product on a daily basis as well without any issues. Please do exchange it for a new one and hopefully the new one will work better for you.


Also, we are launching an improved version of the Speed Rope in January 2021. Based on your level of practice I would really recommend you to purchase the same when it is launched.


Please do get back to me if you have any further doubts or queries.


Warm Regards


Debdatta Sen

Country Sport Leader

Cross Training & Body Building (India)

the best equipment for workout
NIKHIL (India) Used for 3 to 8 weeks Verified purchase What is a "Verified purchase"?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If a review is not marked as "Verified purchase," this does not mean that the author's review has no experience with the product. They may have given their review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid by someone else.

The label "Verified purchase" let's help you judge the reliability of a review.
great
Too Light
Kishor (India) Used for 2 week or less
I have cut rope size according to my hight but even that its not that good rope. Its too light . Beside other pvc rope is works fantastic. Only this one is so bad rope.
Response of the brand

Dear Sir,


Thank you for sharing your feedback with us and we apologize for the experience you have had.


We keep a standard length of the rope which is quite longer to accommodate individuals of all heights. It is easier to cut it to your personal adjustment than to use a shorter rope length.


The weight of the rope is maintained to be low to ensure faster rotations and enable easier performance of double-under.


If you are completely unhappy with the product, you could exchange it for a new one or collect a complete refund for the same from any Decathlon Store near you.


Feel free to get back to me if you have any further doubts or queries.


Warm Regards


Debdatta Sen

Country Sport Leader

Cross Training & Body Building (India)

Good light jump rope for speedy jump
Kelvin (Hong Kong) Used for 2 week or less
Light jump rope with easy to adjust length. Not as easy to curl up to store though as the material is made of a wire wrapped in plastic (like an electric wire).
Response of the brand

Hi Kelvin,


Thank you for your review, glad to know you are enjoying our product. Have a nice day!


Decathlon Hong Kong Sports Team


Alvin

Waste of money
Michael (United Kingdom) Used for 2 week or less
Screw comes loose. Poor quality
worst skipping rope
Shivansh (India) Used for 3 to 8 weeks
The rope was very tough to handle the tightinh part is worst moreover it broke within a month of use. Did not expect this kind of service from decathlon
Response of the brand

Dear Sir,


Thank you for sharing your time and your feedback with us. We apologize for the experience you have had.


We have received this feedback from other customers as well and are glad to share with you that we will launch a new product in January 2021 with some developments which will overcome these issues.


If you are completely unhappy with the product, you can exchange it or collect a refund from any Decathlon Store near you.


Feel free to get back to me if you have any doubts or queries.


Warm Regards


Debdatta Sen

Country Sport Leader

Cross Training & Body Building (India)

Piece of c***
Jean (Switzerland) Used for 2 week or less
First impression was great, but after using it for a while, you realize you purchased a low quality, bad designed rope. There are much better ropes for the price. By the way, I have been jumping rope for many years, and this is by far the worst rope I have purchased. Eventually all ropes break, but this is incredibly a "cheap" rope.
Response of the brand
Hello,
Thank you for your comment on this product.

We are sorry to say that this product does not meet your expectations. This rope has been designed for indoor use on smooth ground and can deteriorate quickly in case of outdoor use. You have the possibility to visit one of our shops so that the staff in the department in question can analyse the product and react accordingly.
We hope to see you soon at Decathlon!
Best regards,
Team Decathlon
jump rope
JEFFERSON (Singapore) Used for 3 to 8 weeks Verified purchase What is a "Verified purchase"?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If a review is not marked as "Verified purchase," this does not mean that the author's review has no experience with the product. They may have given their review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid by someone else.

The label "Verified purchase" let's help you judge the reliability of a review.
very nice rope for cardio
Response of the brand

Hello Jefferson


Good Afternoon! We sincerely apologize for the delayed response to your review, 

Not Good - Screw Is V.Small in Length
Suraj (India) Used for 3 to 8 weeks
The screw should be long. It just goes upto Plastic cover of wire and doesn't penetrate wire/touch hold the wire tightly. This makes it break loose if plastic cover under screw vanishes after use. Screw should tightly hold the wire and not just plastic cover. Please increase the screw length.
Response of the brand

Dear Sir,


Firstly thank you for sharing your feedback with us and we apolagize for the experience you have had.


We appreciate the detailed feedback you have shared and are aware of these issues.


We will be launching a new product in January 2021 which will overcome this issue.


If you are completely unhappy with the product, you could exchange it for a new one or collect a complete refund from any Decathlon Store near you.


Feel free to get back to me if you have any doubts or queries.


Warm Regards


Debdatta Sen

Country Sport Leader

Cross Training & Body Building (India)

Waste of money
Jessu (India) Used for 4 to 6 months
The screw how much ever tightened still at some point the string pulls out.
Response of the brand

Dear Sir,


Firstly thank you for sharing your feedback with us and we apolagize for the experience you have had.


I have been using the same speed rope for 6 months now on a regular basis and this normally does not happen. Maybe it is a one off case.


At the same time, we are launching a new product in January 2021 which will overcome this issue.


If you are completely unhappy with the product, you could exchange it for a new one or collect a complete refund from any Decathlon Store near you.


Feel free to get back to me if you have any doubts or queries.


Warm Regards


Debdatta Sen

Country Sport Leader

Cross Training & Body Building (India)