CA$45.00 -22%
CA$35.00
  • Reduced price
SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
  • SH500 Warm JR Snow Hiking Boots - Blue
CA$45.00 -22%
CA$35.00

SH500 Warm JR Snow Hiking Boots -

Fait pour: We developed these boots for children hiking regularly on all types of snow-covered terrain. Keep your feet warm and dry.
Color
Size Sizes guide
User Evaluation
52 of 77 people recommends this product
2357136
Quantity

Purchase in-store *
*Availability given as an indication only.
This product is not available

BENEFITS

Warmth

Limit temperature = -8°C

Waterproof

Breathable, waterproof membrane to keep your feet dry.

Grip

SNOWCONTACT technology: optimal grip / grip on snow, 4 mm cleats.

Easy to put on / take off

Side opening with zipper makes them quick and easy to put on.

TECHNICAL INFORMATIONS

Measurement of the boots' thermal insulation.

Based on the field and lab tests carried out to measure the perception of cold among a panel of users, we gauge the thermal insulation of our boots when stationary (static) and when moving (dynamic). It is now possible to give an accurate measurement of the temperature at which the boots will protect you. The comfort temperature ratings are indicated for the boots. We take into account the differences in the perception of cold between men and women.

Footwear waterproofing test.

These boots, which have been tested in the laboratory, provide the best possible waterproofing. The boots are initially immersed in water with pressurized air inside to check for bubbles on the surface of the boot. Then they are placed on a mechanical arm simulating walking, half immersed in water. We then check whether the inside of the boot has remained perfectly dry. These laboratory tests are supplemented with wear and aging tests conducted in the field.

3 levels of waterproofing.

During the waterproofing tests, we test 3 levels of waterproofing, with 2000 flexes (approx. equivalent to a 4 km walk), 4000 flexes (approx. equivalent to an 8 km walk) and 8000 flexes (approx. equivalent to a 16 km walk).

Boot waterproofing.

This model of boot has been tested up to 4000 flexes equivalent to 8 km of walking.

SNOWCONTACT technology.

The SNOWCONTACT soles are designed using a specific component and a lug pattern that is designed to provide the best possible grip and traction. SNOWCONTACT soles are more effective than traditional soles on snow. When used on ice, optimum safety can only be ensured by adding non-slip grips.

Field tests.

These boots have been tested in the field, under climatic conditions suited to their use, by hikers accompanied by the product manager. In particular, we analyze the technical elements of the boot to validate the product in relation to its specifications and the feedback that you send us.

WASHING ADVICES

Hand wash

OUR COMMITMENTS

PRODUCT TESTING

Our design team is based at the foot of Mont-Blanc, in Haute-Savoie (France). All year round, our designers create and develop products that are appealing, simple and technologically advanced. These are then ruthlessly tested in the field, as we remain convinced that only through rigorous testing under real-world conditions, like the ones in which you will be using them, can we continue to provide you with better products than ever.

Other sports lovers also bought

Reviews

Sort by:
mal taillées
Used for 3 to 6 months
En hiver on porte des pantalons et quand il y a de la neige le pantalon va dans la botte. Ben c'est impossible ! La botte est trop étroite au niveau du mollet...
Dommage elles plaisaient beaucoup à ma fille.
Response of the brand
Bonjour,

Je vous remercie d'avoir pris le temps de me remonter votre avis sur ces bottes de randonnée neige.
Afin de conserver un maximum de chaleur et éviter toute intrusion de neige et de froid, nous préconisons de porter le pantalon par dessus la botte. 
Je comprends toutefois votre volonté de mettre le pantalon à l'intérieur de la botte, ce qui n'est pas simple en fonction de l'épaisseur du composant.
Sachez que je prends bien en compte votre remontée afin d'intégrer ce point lorsque nous allons re-concevoir le produit.
En attendant vous pouvez bien sûr demander un échange ou un remboursement dans un magasin Decathlon.

Je vous remercie beaucoup d'avoir partager votre point de vu.
Sportivement,
VINCENT
Chef de Produit Randonnée Neige Junior
Ma fille les a...
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 3 to 6 months
Ma fille les a porté une bonne partie de l'hiver (en région parisienne) c'est qu'elles sont très confortable
La fermeture s'est cassée...
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 2 to 8 weeks
La fermeture s'est cassée peu de temps après les avoir achetées et sur les 2 bottes
Response of the brand
Bonjour Madame,

Je vous remercie d'avoir pris de votre temps pour nous partager votre avis sur ce modèle.
Je suis sincèrement désolé de cette mauvaise expérience. Nous avions la volonté d'équiper cette botte d'une fermeture éclair afin d'en faciliter l'enfilage mais sur la fin de saison nous avons rencontré des problèmes sur plusieurs articles. Sachez que nous travaillons actuellement sur une solution permettant de régler durablement cette problématique.

Je vous propose de demander un échange ou un remboursement dans un magasin Decathlon.

Encore merci pour votre retour.
Je vous souhaite une bonne semaine.
VINCENT
Chef de Produit Randonnée Neige Junior
Les fermetures eclaires n'ont...
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 3 to 6 months
Les fermetures eclaires n'ont pas tenue au bout de 2 semaines d'utilisation par ma fille de 5 ans ce qui est bien dommage... J'aurai bien mis une photo mais impossible de poster..
* je pense changer ce système de fermeture par du velcro vu que l'État général est encore !!!
Response of the brand
Bonjour,

Je vous remercie pour le temps que vous avez passé à me remonter votre avis, et je suis désolé que votre fille ait rencontré un problème avec le système de fermeture de cette botte.
Nous avons conçu ce produit avec un large zip latéral afin de faciliter l'enfilage. En lien avec votre remontée, nous avons effectivement décelé un problème sur plusieurs modèles. Nous travaillons actuellement avec l’équipe conception pour solutionner durablement cette problématique. Ainsi, nous serions intéressés de prendre connaissance de votre photo comme vous me le proposez. C'est pour cela que je me permettrai de vous contacter directement.

Concernant le modèle que vous avez acheté, sachez que vous pouvez demander un échanger ou un remboursement dans un magasin Decathlon. Puisqu’une botte à scratch semble mieux vous convenir, je vous propose de prendre connaissance de la botte SH100 X-warm dont voici la fiche produit :
https://www.decathlon.fr/bottes-jr-sh100-x-warm-noir-id_8287476.html


Je vous remercie encore pour votre partage d’expérience.
Sportivement,VINCENT
Chef de Produit Randonnée Neige Junior
bottes de neige
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 3 to 6 months
C'est la deuxième fois que nous achetons ce modèle, d'année en année nous ne sommes pas déçu. Pas trop encombrant, bien chaud à l'intérieur, et protège aussi bien du froid que de la neige.
Beaucoup d'aisance pour marcher.
Bon produit.
Problème de fermeture éclair
Used for 2 to 8 weeks
Fermeture éclair très fragile - 3 aller retour au magasin
Response of the brand
Bonjour Julien,

Je vous remercie d'avoir pris le temps de me remonter votre avis et je suis désolé que cette botte ne vous ait pas donné satisfaction.
Nous avons conçu cette botte avec un zip afin d'en faciliter l'enfilage. En revanche, nous avons effectivement rencontré des problèmes de zip sur plusieurs modèles, et c'est pour cette raison que nous avons pris la décision d'arrêter, en l'état actuel, le produit.
Je vous propose donc de demander un remboursement dans un magasin Decathlon.

Avec l'équipe nous travaillons actuellement sur un nouveau développement en se concentrant bien évidemment sur la correction de ce point.

Au nom de toute l'équipe je vous adresse mes excuses pour cette mauvaise expérience.
Passez une bonne semaine.
VINCENT
Chef de Produit Randonnée Neige Junior
Très bien
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 3 to 6 months
Très bien
excellente qualité!
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 2 to 8 weeks
excellente qualité!
Jolies après-ski confortable et...
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 2 to 8 weeks
Jolies après-ski confortable et pratiques à enfiler.
Ma fille ne s’est plainte ni d’avoir froid ni d’avoir les pieds mouillés.
Par contre, je trouve que la voûte plantaire n’est pas maintenue et à tendance à s’écraser. J’ai faite cette observation sur ma fille mais aussi sur des copines qui avait les mêmes.
Ma fille chausse du 34-35 mais elle a pris du 36.
Chaud et bien enveloppant...
Verified purchase What is a review "Verified purchase" ?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If review is not marked as "Verified purchase", this does not mean that the author's review has no experience with the product may have given his review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid.

The label "Verified purchase" lets help you judge the reliability of a review.
Used for 3 to 6 months
Chaud et bien enveloppant