Hide Filters
Filters 0
Sort by :
Filters 0
First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow

KIPSTA

8511686

First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow

$6.00
140 reviews
110 of 140 people recommends this product
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
  • First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
First Kick Size 4 (for Children Ages 8 to 12 Years) Soccer Ball Yellow
Colour :
Not available online

Store Availability

A ball for young soccer players (8 to 12) playing occasionally or learning in a club.

BENEFITS

Durability

Withstands up to 2500 shots against an inclined flat surface at 50 km/h.

Bounce

Good bounce with 31 panels, 2 laminate layers and a latex/butyl bladder.

TECHNICAL INFORMATIONS

Design

It's important that young soccer players use the right ball size, no matter their age.

Size 3 for kids under 8
Size 4 for kids aged 8 to 12
Size 5 for all other ages.
We conduct numerous lab tests to guarantee the ball's durability.

Circumference

Between 68.5 and 69.5 cm (Size 5)
Between 63.5 and 66 cm (Size 4)
Between 60.5 and 62.5 cm (Size 3)

Sphericity

Average measured variation: maximum 2%.
We measure the soccer ball's sphericity at 16 different points and record any discrepancies.
If the discrepancy is greater than 2% (FIFA Pro Standard), our engineers work on improving the sphericity to ensure a consistent bounce.

Maximum pressure loss

We inflate the ball to the recommended pressure (11.6 psi).
The ball cannot lose more than 15% of its pressure over the next 72 hours, meaning a maximum pressure loss of 1.5 psi.The pressure after 72 hours must be approximately 10.1 psi.It is normal for a ball to lose a little bit of pressure after a few days.

Maximum water absorption

To simulate rainy playing conditions in a lab, we put the ball in 2 cm of water on a pivoting support and subject it to 250 compressions.By the end of the test, the ball must not have absorbed more than 15% of its weight. For this ball, it means a maximum of 80 g.

Bounce

Between 125 and 155 cm, with a maximum difference of 10 cm between the ball's highest and lowest bounce. Each ball is dropped 10 times on a steel plate from a height of 2 m.

Shape and pressure retention

The most demanding test that this ball is subjected to is the machine shot test.
It has to withstand up to 2500 shots against an inclined concrete surface at 50 km/h from a distance of 2.5 m.
At the end of the test, we check:
- The ball's general condition:Stitching must remain intact
- Circumference:Must not have varied by more than 1.5%
- the sphericity: must not have varied by more than 1.5%.
- Air pressure:Loss of pressure must not exceed 1.5 psi.

Weight

Between 420 and 445 g (Size 5)
Between 350 and 390 g (Size 4)
Between 310 and 340 g (Size 3)

Reviews

3.8/5 140 reviews
110 of 140 people recommends this product
Very Bad
Saroj (India) Used for 2 week or less
Outer covering is rip off too early
Response of the brand

Dear Saroj,


We are truly sorry for the experience you have had with one of F100 Football balls. It was never our intention. 


For any football ball to concede so quickly is totally unacceptable. The F100 football balls were designed for beginner footballers to play on grass pitches. As long as they have to been used on hard/mud grounds, the outer layer should not come off so soon. To help us understand the issue better, it would be great if you could visit any of our stores so that our sports leader can identify it and help you with a solution. 


Do be assured that we have a 2-year warranty on all our products for any manufacturing defect.


Digital Leader, Football


Anuvindh

Ball 2
rayman (India) Used for 8 to 12 months Verified purchase What is a "Verified purchase"?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If a review is not marked as "Verified purchase," this does not mean that the author's review has no experience with the product. They may have given their review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid by someone else.

The label "Verified purchase" let's help you judge the reliability of a review.
the ball is very bad
About the FOOTBALL
vineeta (India) Used for 2 week or less
I don't like this product cause whenever I fill the ball up with the air after four hours it will have no air... It is just waste of money.
Response of the brand

Dear Vineeta,


We are truly sorry for the experience you have had with one of F100 Football balls. It was never our intention. 


For any football ball to concede so quickly is totally unacceptable. Unless it is a puncture which happened due to any external factor is something which we cannot help you with as it is not a defect. To help us understand the issue better, it would be great if you could visit any of our stores so that our sports leader can identify it and help you with a solution. 


Do be assured that we have a 2-year warranty on all our products for any manufacturing defect.


Digital Leader, Football


Anuvindh

Waste
Bhaskar (India) Used for 2 week or less
Waste
Response of the brand

Dear Mr. Bhaskar,


We are truly sorry for the experience you have had with one of F100 football balls. It was never our intention.

It would be really helpful if you could let us know what exactly has gone amiss with the product so that we can help you further. Do be assured that we have a 2-year warranty on all of our products for any manufacturing defect.

You may visit any of our Decathlon stores and they will help you with a solution.


Please do write if you have any further queries.


Digital Leader, Football


Anuvindh

Not bad for beginners!!
vikas (India) Used for 3 to 8 weeks Verified purchase What is a "Verified purchase"?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If a review is not marked as "Verified purchase," this does not mean that the author's review has no experience with the product. They may have given their review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid by someone else.

The label "Verified purchase" let's help you judge the reliability of a review.
Little bit hard for kids.
Really Good Ball Came To My Home In Two Days Itsef
Latha (India) Used for 2 week or less
Awsome ball ,there is a lot of colour options to select but i selected the yellow one and decathlon offered me a good prize rather than amazon and flipcart and thanks for that good ball nice durability and awsome
I will give 9/10
Good One For Kids
Manjunath (India) Used for 8 to 12 months
I started gifting this product to niece and nephews ..good product for kids .
Thread Problem
Aditya (India) Used for 2 week or less
The thred is opening from one side of the ball in one kick only
Good quality
Shyam (Singapore) Verified purchase What is a "Verified purchase"?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If a review is not marked as "Verified purchase," this does not mean that the author's review has no experience with the product. They may have given their review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid by someone else.

The label "Verified purchase" let's help you judge the reliability of a review.
Very sturdy and colorful product. Nice to play and enjoy
stitches comes out quickly
shahid (India) Used for 8 to 12 months Verified purchase What is a "Verified purchase"?

Where review is marked as "Verified purchase" confirmed by Decathlon, this means that we could verify that the client who filed this opinion has purchased the product from us.

We can confirm purchases for the reviews expressed on a request by e-mail after purchase or when the customer has this review from his personal space.

If a review is not marked as "Verified purchase," this does not mean that the author's review has no experience with the product. They may have given their review directly on the site without unique identification, or the product has been offered or paid by someone else.

The label "Verified purchase" let's help you judge the reliability of a review.
after indoor use its stitches comes what if used in grounds not good for to play in turf